Loading...

Czy reklama w Google Ads się opłaca?

Chcąc polepszyć widoczność naszego biznesu w internecie mamy dwie opcje do wyboru. Jedną z nich jest pozycjonowanie i metody SEO. Jest to proces, który często trwa kilka miesięcy, zanim przyniesie oczekiwane rezultaty. Są one jednak długotrwałe, jeśli prowadzi je przeszkolony specjalista SEO. Drugą możliwością jest reklama Google Ads. W jej przypadku nasza oferta może być dostrzeżona przez potencjalnych klientów niemal natychmiast. Wystarczy, że uruchomimy kampanię i zaczyna ona przyciągać do siebie użytkowników. Oczywiście jest to związane z konkretnymi kosztami. A więc – czy reklama w Google Ads się opłaca?

Kto powinien skorzystać z reklamy Google Ads?

W zasadzie każdy, komu zależy na natychmiastowym wzroście widoczności swojego biznesu w sieci. Należy jednak pamiętać, że nie jest ważne jedynie, aby pokazywać się użytkownikom, ale również to, kim są osoby oglądające naszą kampanię oraz gdzie się znajdują.

Google Ads to narzędzie umożliwiające nam targetowanie swojej reklamy na konkretny obszar geograficzny. Jest to szczególnie przydatna funkcja, kiedy prowadzona przez nas działalność działa wyłącznie lokalnie. Ma to również znaczenie, jeśli zależy nam na wzroście konwersji. Konwersja oznacza, że ilość osób, które kliknęły naszą reklamę, przekłada się na wyniki dokonanych transakcji.

Jest również możliwe, aby naszym głównym zamiarem było poszerzanie świadomości klientów o naszej marce. Do tego wykonywane przez nas usługi są niezależne od lokalizacji. W takim wypadku zmienia się cel, jaki ustawiamy w projektowanej kampanii PPC. Mniej istotne jest czy klient dokona ostatecznie kupna. Najważniejsze, aby zapoznał się z ofertą, naszą historią oraz naszymi dokonaniami. Dzięki temu zapadniemy mu w pamięć, a nawet istnieje możliwość, że wspomni o nas swoim znajomym.

Reklama Google Ads – czy to się opłaca?

Dużo zależy od tego, jaki budżet jesteśmy w stanie przeznaczyć na naszą kampanię. Jeżeli wyznaczymy za małe opłaty – a są one pobierane od kliknięcia linku – w pewnym momencie reklama przestanie wyświetlać się potencjalnym klientom. Tak więc nie dotrzemy do zamierzonej liczby osób. Dobrze dobrany system opłat, adekwatny do celu, jaki chcemy osiągnąć, pozwala uzyskiwać satysfakcjonujące wyniki.

Skuteczność reklamy jest również uzależniona od poziomu naszej konkurencji oraz tego, na jakie frazy kluczowe chcemy być wyświetlani. Im większych mamy konkurentów, tym trudniej będzie nam się wybić. Dlatego w przypadku usług lokalnych, należy upewnić się, że pokazujemy się klientom, którzy mają realną szansę skorzystać z naszej oferty. Dzięki temu pieniądze zainwestowane w reklamę Google Ads powinny zwrócić się z nawiązką.

Aby mieć pewność, że reklama zostanie zaprojektowana w skuteczny sposób, najlepiej jest skorzystać z usług agencji marketingowej. Dzięki temu mamy szansę na uniknięcie podstawowych błędów i osiągnięcie szybkich oraz zadowalających efektów.

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@frankbusch

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *