Loading...

Generowanie leadów w IT – sprawdzone sposoby

Generowanie leadów w IT może być trudniejsze, niż to się z pozoru wydaje. Nie wystarczy tylko dobry produkt i przeszkoleni pracownicy. Liczy się także skuteczna strategia marketingowa. A taką najlepiej zaplanować z doświadczoną agencją marketingową.

Sprawdzone metody na generowanie leadów w IT

Zdobywanie leadów jest esencjolane jeżeli chce się rozwijać swój biznes IT. A kto lepiej zna się na promowaniu produktów i usług niż agencje marketingowe? Czerpiąc z ich doświadczenia, można wyróżnić kilka metod, które na drodze sukcesów i porażek, okazały się być najbardziej skutecznymi sposobami na komunikowanie się z klientami i otrzymywanie od nich pozytywnych reakcji.

Na pierwszy plan wychodzi cold mailing. Metoda znana już od bardzo dawna, przez lata metamorfoz marketingu internetowego, zdołała przyjąć świeżą i mile widzianą postać. Wcześniej często postrzegana jako spam, dzisiaj odbierana jest jako spersonalizowana i merytoryczna informacja o tym, co firma może zyskać dzięki współpracy ze specjalistami od marketingu. W wiadomości należy zawrzeć informację o tym czym się na co dzień zajmujemy, dlaczego wybraliśmy akurat tego typu adresata (np. ze względu na zajmowane przez niego stanowisko w firmie, czy branżę, w jakiej się porusza) oraz co może zyskać dzięki dalszej korespondencji. Nie powinniśmy wprost mówić o tym, że mamy do sprzedaży pewien produkt czy usługę. Dominującą wartością ma być poszerzanie wiedzy z zakresu rozwoju własnej działalności. Na samym końcu powinniśmy dodać komunikat zachęcający do dalszej rozmowy. Ten sposób na generowanie leadów w IT może zapewnić nam nawet 50% wiadomości zwrotnych.

Istotne jest także podążanie za potrzebami klientów, którzy chcą zdobyć wiedzę na temat działania produktów i usług IT oraz tego, w jaki sposób będzie działać przyszła współpraca. Do tego idealnie nadaje się połączenie działań SEO oraz UX, które dbają o to, aby potencjalny klient miał szansę trafić na stronę internetową, a następnie po wejściu na stronę, intuicyjnie był w stanie dotrzeć do interesującej go oferty.

Inną metodą, która pokazuje swoją skuteczność, jest social selling. Jej głównym narzędziem są social media, z których w branży IT najlepiej sprawdza się LinkedIn. Media społecznościowe pozwalają nie tylko na przekazywanie komunikatów marketingowych, ale także wchodzenie z interakcje z użytkownikami, a co za tym idzie tworzenie pewnego rodzaju relacji. Dzięki temu jesteśmy w stanie pokazywać, że jako firma liczymy się zdaniem naszych klientów i staramy się kształtować naszą ofertę pod ich wymagania i potrzeby.

To tylko niektóre z licznych metod marketingu internetowego, które są w stanie poprawić wyniki generowania leadów w IT. Należy pamiętać o wybraniu takiego sposobu, który jest najbardziej zgodny z ideą naszej firmy i wpasowuje się w nasze plany rozwojowe.

 

Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@fauxels

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]