Loading...

Jak adresować koperty?

 

Komunikacja międzyludzka na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat przeszła prawdziwą rewolucję. Mimo iż dzisiaj większość naszych rozmów na odległość przeniosła się do internetu, a korzystanie z komunikatorów jest wygodne i szybkie, to wciąż zdarza nam się wysyłać listy. Jak prawidłowo zaadresować list? Wskazówki znajdziesz poniżej.

 

Nadawca, czyli kto wysyła list

 

Gdy już przygotujesz to, co chcesz wysłać i zaopatrzysz się w koperty papierowe, przyjdzie czas na zapełnienie koperty odpowiednimi danymi według przyjętych wytycznych. Lewy górny róg koperty to miejsce zarezerwowane dla nadawcy. To właśnie tutaj musisz napisać swoje dane, jeżeli to Ty nadajesz list. W pierwszej kolejności powinno być to imię i nazwisko, w kolejnym wierszu Twój adres, a na końcu kod pocztowy i nazwa miejscowości. 

 

Adresat, czyli gdzie ma trafić list 

 

Nadawca już zapisany, teraz czas na adresata, czyli dane osoby, firmy lub instytucji, do których ma dotrzeć list. Dla adresata przeznaczony jest prawy dolny róg. Tutaj podobnie jak w przypadku nadawcy zaczynasz od imienia i nazwiska, następnie wpisujesz adres i kod pocztowy wraz z miejscowością. Jeżeli list jest zagraniczny, dodatkowo dopisz też nazwę kraju. 

 

Opłata pocztowa  

 

W prawym górnym rogu musisz zaplanować miejsce na opłatę pocztową, której potwierdzeniem jest znaczek. Naklejasz go indywidualnie lub zrobi to pracownik poczty przy nadawaniu listu. 

Czy teraz już wszystko jasne? Mamy nadzieję, że poniższe informacje okazały się pomocne i Twój list dotrze do właściwego odbiorcy. 

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]