Loading...

Jak przygotować kampanię linków sponsorowanych?

Reklama w Google to szczególny rodzaj reklamy. Amerykański gigant stworzył system, który pozwala na zaplanowanie, gdzie i komu ukaże się Twój przekaz reklamowy, a jednocześnie jako reklamodawca możesz na bieżąco monitorować przebieg swojej kampanii i reagować, gdy przestaje być ona opłacalna. Na co powinieneś zwrócić uwagę, przygotowując kampanię linków sponsorowanych? Dowiedz się więcej o reklamie w Google.

Co to są linki sponsorowane?

Wpisujesz w wyszukiwarkę Google zapytanie i co widzisz? Bardzo prawdopodobne, że na samej górze wyników natrafisz na reklamy tekstowe, które nazywane są linkami sponsorowanymi. Na podobne reklamy możesz też natknąć się u dołu strony z wynikami wyszukiwania. System reklamowy Google udostępnia też sieć reklamową. Jest to baza rozmaitych portali, w których możesz się promować. Ponadto reklamy mogą pojawiać się na YouTubie, w zakładce Google Zakupy, w aplikacjach, a także w skrzynkach mailowych Gmail. Sam widzisz, że możliwości jest naprawdę dużo.

Jak przygotować dobrą kampanię w Google?

 

  • określ cel swojej kampanii w Google Ads

W zależności od tego, co chcesz osiągnąć dzięki kampanii reklamowej, wybierasz odpowiedni sposób prezentacji swojej reklamy. Sieć wyszukiwania, czyli obecność w wynikach wyszukiwania sprawdza się, gdy zależy Ci na sprzedaży konkretnych produktów lub usług lokalnych. Gdy chcesz skupić się na reklamie nowych produktów, których jeszcze nikt nie szuka, wtedy warto zdecydować się na sieć reklamową Google. Sprawdza się ona również wtedy, gdy budujesz wizerunek firmy i marki. 

  • zdecyduj komu chcesz pokazać swoją reklamę w Google

Grupa docelowa, a więc grupa, do której chcesz kierować swoje reklamy to ważny element działań promocyjnych. Dzięki Google Ads możesz zdefiniować segmenty klientów i dostosować stawki pod konkretne grupy docelowe, a także analizować, które grupy klientów generują największą liczbę konwersji.

  • wybierz słowa kluczowe powiązane z Twoją ofertą

Słowa kluczowe to wyrażenia, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki Google. Stanowią one także bazowy element skutecznych kampanii reklamowych w Google Ads. Od tego, jak dobierzesz frazy kluczowe, zależeć będzie, czy Twoja reklama dotrze do właściwych odbiorców. 

  • budżet, czyli ile chcesz wydać na reklamę w Google 

Niewątpliwą zaletą systemu reklamowego Google jest elastyczny budżet. Samodzielnie decydujesz, ile chcesz wydać na działania w Google Ads. Możesz wybrać budżet dzienny, na całą kampanię lub dostosować stawki do konkretnych słów kluczowych. Ponadto idea reklamy w Google opiera się na opłatach za kliknięcia, a więc płacisz za reklamę wtedy, gdy użytkownicy w nią klikną.

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@jeshoots

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *