Święta piękny czas, który jak co roku spędzisz z najbliższymi. To także okres, kiedy Twój sklep z rękodziełem filcowym ma szansę na najwyższą sprzedaż. Wykorzystaj ten świąteczny moment i dobrze się do niego przygotuj. Podpowiemy Ci, jak promować filcowe podkładki.
Boże Narodzenie to grudzień, ale Ty i Twój sklep musicie być gotowi wcześniej. Przygotowanie świątecznych produktów i zadbanie o ich promocję wymaga czasu. Przyda się dobry plan poszczególnych działań. Pamiętaj także o tym, że wielu klientów kupuje prezenty z pewnym wyprzedzeniem, dlatego Twoja świąteczna oferta powinna być dostępna już w listopadzie, gdy zainteresowanie tematyką świąteczną nabiera rozpędu.
Strona, która nie boi się większego ruchu
Sprzedajesz podkładki filcowe za pośrednictwem strony internetowej? Twoja witryna powinna być bez zarzutu. Zwróć uwagę na to, że zainteresowanie ofertą pod koniec roku jest większe niż w innych miesiącach. Gdy klienci trafią na stronę, która długo się ładuje lub występują na niej błędy 404, na pewno nie zdecydują się na kliknięcie „Kup teraz”. Dobra technicznie strona internetowa zachęci klientów do interakcji z Twoją ofertą.
Blog – miejsce z inspiracjami i ciekawymi treściami
Produkty z filcu to Twoja pasja? Masz rozbudowaną ofertę, która obejmuje m.in. podkładki filcowe pod talerze, podkładki filcowe pod kubek i inne dekoracje, które upiększą wnętrze? Opowiedz o tym swoim klientom. Pokaż im, że jesteś ekspertem/ekspertką od filcu – wiesz jak dobrać najlepszy jakościowo materiał, jak o niego dbać i jak wykorzystać do tworzenia wyjątkowych produktów. Możesz to zrobić na wiele sposobów, a jednym z nich jest blog na stronie internetowej. To tutaj cyklicznie dodając nowe artykuły, zwrócisz uwagę odbiorców na swoją pracę.
Media społecznościowe – bądź blisko klientów
Dzisiaj trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie biznesu bez obecności w mediach społecznościowych. To świetne uzupełnienie dla strony internetowej. Na Facebooku lub Instagramie możesz dodawać świąteczne wpisy i zachęcać miłośników rękodzieła, aby zajrzeli na Twoją stronę, gdzie prezentujesz podkładki z filcu. Dzięki mediom społecznościowym jesteś w stałym kontakcie ze swoimi klientami, którzy mogą w prywatnej wiadomości zapytać o szczegóły oferty lub dopytać, czym Twoja podkładka filcowa różni się od innych. Nie zapominajmy o komentarzach i like’ach.
Warsztaty w Internecie
Jeżeli drzemie w Tobie medialne zwierze, możesz spróbować nagrać kilka świątecznych filmików. Zainspirujesz oglądających do tego, aby przygotowali prezenty własnoręcznie i udzielisz im kilku niezbędnych wskazówek, jak postępować z filcem. To także znakomita okazja, aby zachęcisz widzów do zapoznania się z Twoją ofertą. Gdzie publikować tego rodzaju materiał? Oczywiście w internecie!