Loading...

Reklama Google Ads – kto powinien promować się w ten sposób?

Reklama Google Ads to sposób na promowanie swojego biznesu, z którym powinni zapoznać się właściciele zarówno małych jak i dużych przedsiębiorstw. Jej skuteczność oraz cena zależy od celów, jakie chcemy osiągnąć, a także budżetu, który możemy na nie przeznaczyć. Aby zmniejszyć szansę na występowanie błędów i opóźnienie skuteczności reklamy, warto skorzystać z usług agencji marketingowej. Wiążę się to oczywiście z dodatkowymi kosztami, jednak na dłuższą metę, przyniesie nam więcej korzyści.

Usługi lokalne

Decydując się na projektowanie kampanii Google Ads, możemy ustalić, że jej celem będzie wzrost konwersji. Oznacza to, że nie zależy nam wyłącznie na pokazaniu się użytkownikom wyszukiwarki, ale chcemy, żeby weszli z nami w interakcję i dokonali zakupu. W zależności od branży, w jakiej obraca się nasza działalność, możemy chcieć pokazywać się wszystkim, niezależnie od ich położenia geograficznego, lub lokalnie.

Jeżeli usługi lub produkty, jakie oferujemy, są ograniczone dostępnością poprzez ich zlokalizowanie, warto, aby nasza kampania wyświetlała się na określonym obszarze geograficznym. Dzięki temu będziemy pokazywać się osobom, które mogą faktycznie zainteresować się naszymi produktami i w dodatku je nabyć. Przykładem może być osiedlowy zakład fryzjerski z Wrocławia. Jego największą konkurencją nie będzie salon w centrum Warszawy, ale okoliczne przedsiębiorstwa. Dlatego powinien się on pokazywać osobom, które aktualnie znajdują się na terenie Wrocławia, a w swojej frazie kluczowej zawierać „salon fryzjerski Wrocław”.

Jeżeli nasza oferta nie jest ograniczona przez położenie geograficzne zarówno nasze jak i klientów, możemy zdecydować się na wyświetlanie reklamy dla szerszej puli użytkowników. Przykładami branż, które można promować nie tylko na terenie kraju, ale także za granicą są software house’y oraz agencje marketingowe. Z ich oferty można korzystać z dowolnego miejsca na świecie.

Wzrost rozpoznawalności marki

Możemy również zdecydować się, że naszym głównym lub dodatkowym celem w kampanii PPC, jest wzrost rozpoznawalności marki. W tym wypadku nie chodzi jedynie o to, aby użytkownik dokonał zakupu, ale poznał naszą ofertę i dostrzegł jej zalety. Zwiększając swoją widoczność w internecie, mamy szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Rozpoznawalność marki często wiąże się z uznaniem jej pracowników za ekspertów w danej branży, godnych polecenia osobom poszukującym danych usług bądź produktów.

Reklama Google Ads to rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które pragną w szybki sposób powiększyć widoczność i rozpoznawalność marki, a także poprawić wyniki konwersji. Jej ceny będą uzależnione od postawionych celów i wybranych form kampanii. Główną zaletą reklam PPC, jest możliwość uiszczania opłat za kliknięcia, a nie za każde wyświetlenie.

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@kai_wenzel

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]