Zanim specjaliści SEO przystąpią do prac pozycjonerskich na Twojej stronie internetowej, musisz dowiedzieć się, ile to wszystko będzie kosztować. Właśnie dlatego agencja SEO przygotowuje wycenę, którą poprzedza dokładna analiza serwisu i Twojej branży. Sprawdźmy, jak firmy wyceniają pozycjonowanie.
Jak agencja SEO podchodzi do wyceny?
Przygotowanie wyceny zazwyczaj trwa kilka dni. To czas, kiedy agencja SEO zbiera jak najwięcej informacji o Twojej stronie internetowej. Dokładna analiza witryny jest niezbędna, aby dowiedzieć się, co trzeba poprawić i jaką strategię przyjąć na przyszłość. Zupełnie innego zaangażowania od specjalistów SEO będzie wymagała lokalna strona firmowa niż rozbudowany sklep internetowy. Koszty prac w obu tych przypadkach mogą diametralnie się różnić.
Daj się poznać
Być może jeszcze przed przystąpieniem do wyceny, przedstawiciele SEO będą chcieli z Tobą porozmawiać o firmie. Im lepiej, poznają Twój biznes, tym skuteczniejsze działania będą mogli zaplanować i uwzględnić w wycenie. To dobry moment, aby opowiedzieć o tym, czego oczekujesz od SEO i jakie cele chcesz osiągnąć.
Konkurencja nie śpi i też pozycjonuje stronę
Nie wszystkie branże pozycjonuje się równie szybko i łatwo. Te, w których panuje duża konkurencja, będą wymagały od agencji większego nakładu pracy. Przygotowując wycenę, firma SEO sprawdzi, z kim rywalizujesz. Analiza konkurencji obejmująca sprawdzenie m.in. profilu linków przychodzących oraz przyjrzenie się publikowanym treściom jest niezwykle ważna.
Analiza Twojej strony
Pamiętajmy, że głównym bohaterem pozycjonowania jest Twoja strona internetowa. Ona także poddawana jest analizie podczas tworzenia wyceny. Agencja SEO weźmie pod uwagę m.in. wielkość serwisu i to, czy już wcześniej był on pozycjonowany, czy też wszystkie prace należy zacząć od początku. Specjaliści sprawdzą, jakie aktualnie pozycje strona zajmuje w wyszukiwarce i czy wymaga poprawek technicznych. Na skuteczne pozycjonowanie składa się wiele działań. Poza specjalistami SEO do pracy nad Twoim serwisem mogą zostać zaangażowani również copywriterzy, którzy będą odpowiedzialni za przygotowanie unikalnych i wartościowych treści. Pozostaje też kwestia pozyskiwania linków zewnętrznych, które będą odsyłać do strony. Zapewne wszystkie te elementy zostaną uwzględnione, jeżeli agencji zależy na rzetelnej wycenie. Gdy już otrzymasz cennik pozycjonowania, zdecydujesz, czy „chcesz w to iść”.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@nicolasjleclercq