Pojęcia SEO oraz pozycjonowania często używane są zamiennie. Nie jest to jednak taka sama terminologia. Chociaż cel obydwu działań jest dosyć podobny, zawierają one w sobie inne elementy. Co więcej, jeden z nich jest częścią drugiego. O tym, co składa się na dobre SEO, a co na pozycjonowanie oraz jakie są różnice między tymi dwoma pojęciami, dowiecie się z poniższego artykułu.
SEO a pozycjonowanie – to nie to samo
Chociaż w obydwu procesach celem jest polepszenie Twojej widoczności w sieci i umieszczenie strony w TOP wyników wyszukiwań, polegają one na innych czynnościach. Co najważniejsze SEO jest częścią pozycjonowania!
W przypadku Search Engine Optimization bierzemy pod uwagę te działania, które odbywają się bezpośrednio na naszej stronie. Należy do nich tworzenie wartościowego contentu, zawierającego frazy kluczowe, na które chcemy pozycjonować naszą domenę. Są to również wszelkie działania techniczne usprawniające funkcjonowanie strony, w tym przyspieszające jej ładowanie. Zaliczamy do tego m.in. prawidłowy adres URL, wygląd strony zgodny z wymogami UX, linkowanie wewnętrzne (odpowiednie przekierowania), czy właściwą kompresję i nazewnictwo takich treści jak zdjęcia, grafiki i video.
Pozycjonowanie poza tym wszystkim, co składa się na SEO, zawiera również działania off-site. Mają one równie duże znaczenie jak działania on-site, ale jak sama nazwa wskazuje, odbywają się poza stroną. Wliczają się do nich linkbuilding, tworzenie tekstów zapleczowych, czy prowadzenie kont na social mediach. Oprócz tego można zadbać o prawidłową geolokalizację, co pozwoli również na usprawnienie pozycjonowania lokalnego. Coraz popularniejszy staje się także influencer marketing. Dzięki nagłaśnianiu informacji o istnieniu danego adresu www, przez znane w sieci osoby, zwiększamy swoją szansę na poprawienie rozpoznawalności marki i większą ilość osób, które postanowią odwiedzić naszą domenę.
Co daje SEO i pozycjonowanie?
Działania SEO oraz pozycjonowanie mają poprawić Twoją widoczność w wyszukiwarce Google. Niesie to za sobą wiele korzyści, które ostatecznie przekładają się na zyski finansowe. Przede wszystkim lepsza widoczność w sieci oznacza więcej osób, które mogą zapoznać się z Twoją ofertą. Skuteczne SEO sprawia, że strona jest atrakcyjna dla użytkowników i zachęca ich do skorzystania z kupna usług bądź produktów. Wzrost zainteresowania Twoją stroną pokazuje botom Google, że jesteś marką godną zaufania. Na dobrze zoptymalizowanej stronie nie tylko użytkownikom łatwiej odnaleźć i przeglądać treści, ale także botom Google. Im sprawniej przebiegnie proces indeksacji, tym większa szansa na pojawienie się w top wynikach wyszukiwarki.
Chociaż SEO i pozycjonowanie, nie są swoimi synonimami, mają wspólny cel. Jest nim zapewnienie Twojej stronie, jak największej rozpoznawalności, a co za tym idzie wzrostu przychodów z prowadzenia biznesu.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@olly